Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Ászf

Ászf

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK Székhely: Szolnok, Baross G.u.41.1.ép 1/3. Adószám: 74179022-1-36 Bankszámlaszám: Ferenczi Lívia 10300002-10498584-49010012

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a livekszerek.hu webáruházat üzemeltető Ferenczi Lívia ev. (székhelye: 5000 Szolnok,Baross u.41.: adószáma:74179022-1-36Nyilvántartási szám:54021154 email elérhetőség: livekszer@gmail.com, telefonszám: (+36) 204230209 továbbiakban: Szolgáltató) és a Ferenczi Lívia által a livekszerek.hu webáruházban(továbbiakban webáruház) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).

 

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

 

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.livekszerek.hu weboldalon található elektronikus webáruházban, a webáruházon, keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.

 

1.2. A livekszerek.hu webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

 

1.3. A livekszerek.hu webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon érvényesen és sikeresen valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

 

1.4. A megrendelés leadása nem minősül szerződésnek, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre levélben, telefonon és elektronikus levélben(e-mailben) van lehetőség. A Felek közötti szerződés az áru megvásárlása, az áru ellenértékének kifizetése során jön létre.

 

 

A vásárlás a 17/1999 sz. Korm. rendelet szerinti feltételekkel jön létre. A megrendelés az elektronikusan megküldött rendelés-visszaigazolással együtt a Ptk szerint távollévők között kötött adás-vételnek minősül.

 

1.5 A A livekszerek.hu webáruház üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevékenységet Ferenczi Lívia ev. végzi. Az üzemeltető adatai, elérhetőségei:

 

Székhely: Szolnok,5000. Baross u.41

Levelezési cím: Szolnok,5000. Baross u.41 .1.ép.1/3

 

 Adószám: 74179022-1-36

 

Bankszámlaszám(HUF): 10300002-10498584-49010012  MKB

 

 

 Online elérhetőség: livekszerek @gmail.com

Telefonos elérhetőség: (+36) 204230209

 

1.6 A livekszerek.hu weboldal tárhelyszolgáltatójának adatai:

 

ShopRenter.hu Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

 

Adószám: 23174108209

Online elérhetőség: info@shoprenter.hu

 

1.7 A livekszerek.hu webáruház ügyfélszolgálata elérhetőségei az alábbiak:

 

Ügyfélszolgálat címe: Szolnok,5000.Jászkürt u.2.Ügyfélszolgálat nyitva tartása: hétfőtől péntekig 10.00-18.00 között

Telefonszám: (+36) 204230209 E-mail: livekszerek@gmail.com

 

 

 

 

2. Regisztráció, vásárlói profil

 

2.1 A livekszerek.hu webshopban a vásárláshoz nem kötelező a regisztráció, a vásárlás folyamata regisztráció nélkül elkezdhető és lefolytatható. Azonban minden látogatónak, felhasználónak a későbbi vásárlásoknál újfent szükséges az  adatokat újra begépelni..

 

2.2 A látogatóknak, vásárlóknak a jobb felső sarokban található "Bejelentkezés" gombra kattintva az oldal "Új regisztráció" blokkjában van lehetősége regisztrálni, ahol a következő adatok megadására van kötelezően szükség: név, e-mail cím, jelszó illetve ugyanitt kerülhet sor a kötelezően elfogadandó Általános Felhasználói Feltételek és az Adatvédelmi Elvek elfogadására.

A regisztráció elküldése után a rendszer a megadott email címre egy információs emailt fog küldeni, amiben a regisztráció lényeges adatai érhetőek el..

 

2.3 A felhasználó az oldalba való belépés után a jobb felső sarokban található "Bejelentkezés" linken található aloldal "Visszatérő ügyfeleink" blokkban azonosító adatait megadva éri el felhasználói fiókját, amelyben aztán tetszőlegesen szerkeszthetővé válnak a regisztrációkor megadott regisztrációs adatok, illetve ugyanitt van lehetőség az adatok módosítására, újabb adatok felvételére, a vásárlást és a kiszállítást megkönnyítő adatok felvitelére.

 

Elfelejtett jelszó esetén  a "Bejelentkezés" oldal "Visszatérő ügyfeleink" blokkban az elfelejtett jelszó szakaszban lehet az ott található linkre kattintva új jelszót igényelni. Itt meg kell adni a regisztrációkor használt e-mail címet és az új jelszót, majd a rendszer haladéktalanul megküldi az új profiladatok aktiválásához szükséges e-mailt a megadott e-mail címre, amivel azután aktivációt követően már be lehet jelentkezni a webáruházba.

 

2.4 A felhasználó fiókjának és adatainak törlését a livekszerek@gmail.com e-mail címre a felhasználó regisztrációhoz használt email címéről küldött a törlésre vonatkozó igényt tartalmazó elektronikus üzenettel lehet kezdeményezni. Ebben az esetben a rendszer adminisztrátorai a törlésre vonatkozó igény beérkezését követően haladéktalanul a vonatkozó adatokat, a felhasználó profiljában található személyes és egyéb adatokat véglegesen és visszavonhatatlanul törölni fogják a webáruház rendszeréből.

 

A felhasználói adatok törlésével párhuzamosan a felhasználó megadott email címére az adatok és a fiók törléséről egy értesítést küld az adminisztrátor.

 

 

 

3. A megrendelés, a vásárlás folyamata

 

3.1 rendelni a weboldalon a kosár gomb megnyomásával lehet.

Fizetni készpénzzel ,előre utalással lehet, vagy Bankkártyás fizetés Barionnal. (Lsd.4-es pont)

A rendelést a fizetés után postázom.

 

Itt van lehetőség a megjegyzés ablakban további információkat, kiegészítéseket, kéréseket(pl. kit milyen telefonszámon hívjon a futár, mikor tudja a vevő átvenni a terméket, stb.) mellékelni a megrendeléshez. Az adatok természetesen módosíthatóak, az esetleges gépelési hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak.

 

3.2 A livekszerek.hu webshopban az egyes termék(ek) mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a döntéshez szükséges paraméterek és a termék fotója is. A kiválasztott termékek mellett található “KOSÁRBA HELYEZ” gombra, vagy a kosár piktogramra kattintva a kiválasztott terméket a kívánt mennyiségben a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el.

 

3.3 A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a kosár tartalma a menüsorban található kosárra kattintva érhető el. Itt módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek.

 

3.4 A kosár termékeinek megrendeléséhez a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombot megnyomva juthatunk el, ahol először a kontakt adatokat, a szállítási címadatokat, számlázási adatokat lehet beállítani.

 

 

Ha mindent rendben találunk, a megrendelés jóváhagyásához a „TOVÁBB A FIZETÉSHEZ” gombbal juthatunk, amely lépés után a webáruház összefoglalja a megrendelés összes adatát. Ezt követően a "MEGRENDELEM" gombra kattintva lezárható a megrendelés, míg az egyes megadott adatcsoportoknál található "MÓDOSÍTOM" gombra kattintva módosíthatjuk a megrendelés paramétereit.

 

Amennyiben a termék kosárba rakását követően a vásárlási folyamat közben a megvásárolni kívánt termék elfogyna a készletből, a rendszer figyelmeztetést küld, hogy a termék nincs már készleten, nem vásárolható meg. Ebben az esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot.

A Megrendelõ lap kitöltésével, a "MEGRENDELEM" gomb lenyomásával az Ügyfél elfogadja a megismert szállítási és fizetési feltételeket, az Általános szerződési feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat és megrendeli az interneten keresztül kiválasztott terméket.

 

3.5 Az árak a készlet erejéig érvényesek. A webshopon található darabszámok, készletadatok folyamatosan aktualizáltak, de előfordulhat, hogy a bolti eladások - a bolti értékesítés jellegéből következően - szinkronizálásában esetlegesen pár perces lemaradás történik, így az adott termék készletadata rövid időre nem valós adatot mutat. Ilyen értelemben a webshopon lévő darabszámok tájékoztató jellegűek, a pontos készletről, a készlet várható alakulásáról pontos tájékoztatást telefonon a webáruház ügyfélszolgálata tud adni. Készletszinkronizálási problémából adódó nem teljesíthető megrendelések esetén az ügyfélszolgálat haladéktalanul tájékoztatja a vásárlót a megrendelés törléséről, a termék várható újbóli  beérkezéséről, hasonló készleten lévő termékek kínálatáról és az esetleges előrefizetés visszatérítéséről.

 

3.6. A rendelés leadása tehát a „MEGRENDELEM" gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

 

3.7 A megrendelés megtörténtét követően a webáruház a vevő e-mail címére legkésőbb 48 órán belül egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes adataival. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.

Az Ügyfél mentesül a szerződési kötelezettség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

 

3.8 A vásárlás, a szerződéskötés a megrendelt termékek ellenértékének kifizetésekor jön létre, tehát személyes átvétel esetén a termék(ek) árának megfizetésekor, banki átutaláskor és bankkártyás fizetéskor a pénzösszeg a webáruház bankszámlájára való érkezésekor, illetve utánvétel esetén az utánvét összege a futárnak való átadásakor.

 

3.9 A livekszerek@gmail.com címen, illetve munkaidőben a (06) 204230209-es telefonszámon készséggel állok vásárlóink segítségére a megrendelések részleteivel kapcsolatban.

 

4. Fizetési módok és fizetési feltételek

 

4.1 A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésére három lehetőség kínálkozik a webáruházban:

 

-személyes átvétel esetén fizetés a helyszínen átvételkor készpénzzel

- előreutalás banki átutalással

- Kártyás fizetés Barionnal

A személyesen történő termék átvételéhez egyeztetés szükséges a helyszínről,és az időpontról. Az átvételt követően történik meg a fizetés készpénzzel.Ha az árut személyesen kívánja felvenni, kérjük a szállítási módnál a „Személyes átvétel az üzletben" opciót válassza,amennyiben erről közös megegyezés született.

Banki átutalás esetén vevőink a megrendelt termékek árát banki átutalással, előreutalással is kifizethetk webáruházunk számára.

A fizetendő összeget a megrendelést követően kérjük bankszámlaszámunkra 10300002-10498584-49010012 MKB átutalni.

Barion fizetés esetén :

A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tudsz bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni online áruházunkban.

A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló e-pénz kibocsátó, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

 

FIZESS KÉNYELMESEN BANKKÁRTYÁVAL

bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártyád számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.

Ha azonban regisztrálsz, soha többé nem kell begépelned a kártyaadataid egyetlen Barion elfogadóhelyen sem, a fizetéshez elég az e-mail címed és jelszavad. Ez nem csak kényelmes, de a biztonságodat is növeli!

Fizetéshez használhatod:

  • Mastercard vagy Maestro bankkártyádat
  • Visa vagy Electron bankkártyádat
  • Amex bankkártyádat

 

faq-fizetes-mastercard

 

faq-fizetes-maestro

 

faq-fizetes-visa

 

faq-fizetes-visa-electron

 

faq-fizetes-american

 

 

FIZESS KÉNYELMESEN BANKKÁRTYA NÉLKÜL

Ha nincsen bankkártyád, fizetéshez használhatod, az előre feltöltött Barion egyenlegedet, amelyet átutalással vagy készpénz befizetéssel tudsz feltölteni, illetve amire ismerőseid is tudnak neked pénzt küldeni. Ebben az esetben e-mail címed és jelszavad megadásával tudsz fizetni.

 

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.”

 Az összeg beérkezését követően a Gls futárszolgálat ( Csomagpont Logisztika Kft. közreműködésével), a Magyar Posta szállítja ki a termékeket , illetve Fox post automatába is lehet kérni -Magyar Posta, ajánlott levél, elsőbbségivel : 990 Ft, (1-3 munkanap. Nem vállalok garanciát a szállítás időtartamára) -Gls futárszolgálat, házhozszállítás : 1450 Ft 1-3 munkanap -Fox Post automata: 999 Ft

.

 

5. Házhoz szállítás, a termék kiszállítása

 

5.1 A megrendelés beérkeztét követõen a livekszerek.hu visszaigazolást küld a rendelésrõl a megrendelő és a termék adataival. Kérjük pontosan adja meg elérhetõségét! Amennyiben megrendeléssel kapcsolatban kérdésünk merülne fel (szállítási cím, méret stb.) felveszem a vásárlóval a kapcsolatot egyeztetés céljából. Abban az esetben, ha időközben valamilyen oknál fogva a megrendelt termék elfogyna, haladéktalanul értesítjük vásárlónkat!.

Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a felek eltérő megállapodásának hiányában a Szolgáltató a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 14 napon belül köteles a vevő rendelkezésére bocsátani a megvásárolt terméket.

 

5.2 A megrendelt termék(ek) átvételére házhozszállítás esetén a futárcéggel,vagy postával  történő kiszállítás keretében van lehetőség.

 

5.3. A megrendelt termékek kiszállítását/házhoz szállítását a livekszerek.hu webáruház üzemeltetője  Ferenczi Lívia megbízásából a csomagot a Gls futárszolgálat , Fox Post, vagy a Magyar Posta szállítja ki

 

 

5.4 A webáruházban megvásárolható termékeinket védő csomagolásban szállítjuk megrendelőinknek.

 

5.5 A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban az ügyfél nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet, kontakt telefonszámot megadni(erre a megrendelés folyamatánál, a megjegyzés mezőben nyílik lehetőség). ​Amennyiben kiszállító partnerünk nem találja Önt a megadott címen, írásos értesítést hagy. Egyidejűleg megkísérli Önnel felvenni a kapcsolatot. Ezt követõen legfeljebb még egyszer, az Önnel egyeztetett idõpontban kiszállítjuk a csomagot. Amennyiben másodszor sem sikerül kézbesíteni a csomagot, akkor visszakerül az eladóhoz. Fox post automata esetén, megjegyzésbe beírandó a választott automata pontos neve, címe.

 

Fontos! Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt, illetve a csomagponton vizsgáld meg, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés(hiány) esetén kérd jegyzőkönyv felvételét és ne vedd át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! Ha a csomagoláson, vagy a tartalomban rendellenességet tapasztalsz, azonnal vedd fel a kapcsolatot velünk( Ferenczi Lívia  06-20-423-0209)! A csomagban megtalálod a számlát, és a termék leírását.

 

5.6 Szállítással kapcsolatos kérdések esetén az livekszerek@gmail.com email címen vagy a (+36) 20 423-02-09 telefonszámon a webáruház üzemeltetőjének kollégájához lehet fordulni munkaidőben.

 

6. Az elállás joga, az elállás részletei

 

6.1 Amennyiben az Ügyfél a termék házhozszállítása illetve átvétele után el kívánsz állni a vásárlástól, azt az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheti. (kivéve személyes vásárlás,vagy esetén,vagy ha a termék rendelésre,személyre szólóan készült) Ennek módjáról a A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik.

 

6.2 Az Ügyfél az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette.

Több termék adásvétele eseten, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljása szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az ügyfél az elállás jogát.

 

Természetesen az ügyfél a termék megvásárlásától a termék átvétele, kiszállítása előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát telefonon, e-mailben és írásban jelezheti a szolgáltató, az üzemeltető felé.

 

6.3 Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán, telefaxon vagy elektronikus levél formájában megküldeni a szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles  visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház számára.

 

6.4  Az Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:

 

Elállási nyilatkozatminta

 

Címzett Ferenczi Lívia ,5000. Szolnok,Baross 41. 1.ép.1/3 Email: ilivekszerek@gmail.com

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése ]

Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő adat megadandó ]

A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]

A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő ]

A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó ]

Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ]

 

6.5 Az ügyfél elállása esetén a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

Ha az ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben leírtaknak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.

A szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A visszatérítés során a szolgáltató, a webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminemű többletköltség nem terheli.

Amennyiben a Vevő az elállási jogát gyakorolja, köteles visszaszolgáltatni minden, a termékhez mellékelt és átvett tételt. Ha a Vevő a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére átadott tételt, az Eladó jogfenntartással él, hogy a hiányzó tételekért díjat számítson fel a Vevőnek.

 

6.6 Elállás esetén a Fogyasztót, az Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. A visszaszállítás során a kárveszély a Vevőt terheli, ezért javasoljuk a termék biztonságos csomagolását, amire legcélszerűbb a gyári csomagolás.

 

6.7 Ha a Fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

 

6.8 A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A vállalkozás követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és  a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.

 

6.9 A fogyasztó, az ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi esetekben:

a) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

 

7. Jótállás

 

7.1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

 

7.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

 

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

 

szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

 Nem tartozik a jótállás alá az ékszeralkatrészek természetes oxidálódásából eredő színváltozás,illetve a használatból eredő koszolódás Az ékszerek divatékszerek,így pl.Uv,víz hatására a színük megváltozik. Használatukkor ezektől a lehetőségekhez képest óvni kell,és érdemes fénytől elzárt helyen tárolni.

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

 

elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.

ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

 

7.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

 

7.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

7.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a 8.1 és a 8.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

7.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

 

7.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 12.2. pontban feltüntettettek alapján.

 

8. Szavatosság

 

8.1 Kellékszavatosság

 

8.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja. 

 

8.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

 

8.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

8.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

 

8.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. 

 

8.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

8.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

8.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

8.2. Termékszavatosság

 

8.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 8.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

 

8.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

8.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

 

8.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

8.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. 

 

8.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. 

 

8.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

 

8.2.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

8.2.9. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

9. Panaszügyintézés helye, módja

 

9.1 Az Ügyfél panaszával első sorban a Szolgáltatóhoz kell hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/emailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.

 

levélben: 5000, Szolnok,Baross 41.1.ép.1/3

 

emailben: livekszerek @gmail.com

 

telefonon: (+36) 204230209

 

munkanapon 10-18 óra között.

 

Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést.

A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. Ha a vevő nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, írásban meg kell küldenie részünkre a panaszát. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.

Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával.

 

9.2. Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

 

a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

2017. január 1-jétől alapvetően átalakult a fogyasztóvédelem intézményi rendszere. Megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, ezzel egyidejűleg a fogyasztói bejelentések kezelése első fokon járási szintre került. Ennek értelmében fogyasztók a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel.

Az illetékes hivatal elérjetőségeit az alábbi linken érhetik el: http://jarasinfo.gov.hu/

 

b.) Békéltető testület igénybe vétele. A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont vonatkozásában együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.

 

Jász-Nagykun Szolnok Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:​

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

 

5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306. szoba

Tel: 56/510-621 (elérhető: hétfő 10-12 óra között)

Mobil: 20/373 2570

e-mail : bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

webcím: www.ec.europa.eu

ügyfélszolgálat: hétfő 10-12 óra

 

10. Szerzői jogok

 

10.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás - grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.

 

10.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.

 

10.3 A szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a livekszerek.hu webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a vásárló felelős a livekszerek.hu webáruházához való kapcsolódásáért és a livekszerek.hu áruház weboldalán történő vásárlásért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.

 

10.4 Abban az esetben, ha a látogató bármilyen formában megsérti a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt szabályokat, akkor az üzemeltető szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a vevő megrendelését, törölheti profilját és visszautasíthatja vásárlási szándékát.

 

10.5 A livekszerek webáruház ezúton tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a szerződés nem tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a Livekszerek webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, a webáruház Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően jár el webáruház üzemeltetője.

 

10.6 A jelen Feltételekben nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény (Ptk.), az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, illetve a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadók.

 

10.7 A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő felek Szolnok Városi Bíróság joghatóságát kötik ki.

 

10.8 A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

Keresés